My Spa

Jobbade igår.. Gick bra! Stressade inte fast det var mycket att göra *duktig jag*  Gick på stan en stund sen för jag tänkte kika på rean. Men det var inget kul. Var liksom inte i shoppingtagen så jag promenerade hem i snöyran. Det var skönt med snön som landade i ansiktet. Kan ju låta skumt.... men jag saknar snön, en riktig vinter. Och så kanske jag får mindre ont nästa gång jag ska åka snowboard också om det är lite mer bomull på marken :)

Följde med lillebror när han skulle lämna bort sina katter. Usch...... lite jobbigt! Man fäster sig fort vid djur. Men de verkar få ett bra hem och så fick han komma och hälsa på dom när han ville. Blir ju en liten lättnad för honom också. Han förtjänar glädje nu, samla lite kraft och hitta sig själv igen! Älskar dig lillebror!

Kvällens mys!! Gjorde om mitt sovrum till en liten massageoas. Många ljus, lugnande lila och vitt i sängen. Skön musik på stereon. Blev riktigt skön atmosvär där inne måste jag säga. Avslappnande........ Såna där rum borde man göra oftare. Där man bara kan vara...... gärna med nån.
Anledningen till detta nyinflyttade spa i min lägenhet var ju att jag blivit lovad en helkroppsmassage :D Och ska man få en sån så ska det göras "på riktigt". Annars förlorar man ju halva poängen om man inte slappnar av. Kändes lite konstigt att klä av sig så där. Är ju skillnad på att gå till en massör jämfört med att få det av nån man känner. Men väl där på sängen..... i värmen av ljusen... med musiken och hans andetag.... och med beröringen av hans händer, så kändes det väldigt, väldigt bra. Att bara ligga och ta emot, blunda och bara känna... varenda millimeter av rörelserna. Känslan av massageoljan mellan min hud och hans. Njutning!!! Att efteråt bara ligga tysta och få värme av den andras kropp. Små rörelser.. stillhet. 
Sen bytte vi. Det är rätt fantastiskt att få röra och se nån annans kropp då den personen blundar. Man får liksom vara i fred. Det gör det lättare att bara vara där, just då, och bara glömma allt annat för en stund.

Något hände igår, som fortfarande finns kvar i min kropp... känslan kommer tillbaka vid tanken på det. Kanske var det massagen som släppte spärrar, kanske hände det av någon annan anledning. Att få vara så nära man kan vara fysiskt, med en människa jag tycker om på det speciella sätt jag gör. Det var.... speciellt........  Ändå vilar här en liten osäkerhet. Var det på riktigt?

----------

Sparkat igång denna dag med spinning, step och en massa nyttig mat. De spelade faktiskt "Dreams" med The Cranberries på spinningen :)  Men just nu är det en annan favorit. "Give in to me" med Takida. Den lugna versionen. Så skönt sound!  Snart på g till jobbet.

Doften av gårdagen ligger kvar här.....

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag undrar just vad det var för slags massage det där ;)
Kram på dig!

Postat av: Abi

Sounds really nice =) Who is this mystery-man ??

2007-01-10 @ 15:05:02
Postat av: Sofia

Ja, vart bokar man en sådan "massage" någonstans. ;o)

2007-01-11 @ 22:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback