Upp-och-ner-vänt

Kanske inte borde skriva blogg på nätet. Kanske borde skriva i Word och bara spara på datorn.. Inte publicera där alla kan läsa. Jag skriver ju ibland som om ingen kommer läsa. Men jag vet ju att en hel del gör det. Vräker ur mig vad jag känner just då, skriver av mig allt jag känner..... just då! Det kan man ju göra i en dagbok, men kan man verkligen göra det här i en blogg på nätet!? Vill alla verkligen läsa!? Nu kanske ni undrar om jag inte står för allt jag skriver, men det gör jag väl på sätt och vis. Men känslor förändras ju. Det jag kände när jag skrev kanske inte känns på samma sätt nu... eller 1 timme efter... eller 1 vecka efter. Men jag går ju inte in och ändrar eftersom. Det som är skrivet är skrivet. Borde kanske lära mig att censurera bort det allra personligaste, de där starka känslorna.

Just nu är det som en virvelvind i huvudet. Jag får inte riktigt tag på nåt av det jag tänker på. Jag kan inte komma på nåt, inte minnas nåt, inte fokusera på nåt. Det liksom bara snurrar runt. Så om nån frågar nåt känner jag mig bara långt, långt borta. Ansträng dig, lyssna, tänk!!! ...... nä det går inte idag. När man pratar i telefon så får man inte den tiden, då ska allt gå fort. Jag är inte snabb idag, knappast imorgon heller. Känner mig bara ömtålig...ord som du sa som svider just nu. Tyck att jag tycker synd om mig själv då, men det är inte sant. Det är inte ett dugg sant.......... Jag vill inte att nån ska tycka synd om mig. Sån har jag aldrig varit! Döm och analysera mig inte.... Du vill ju själv inte vill bli det.

Känner mig splittrad, kluven på mitten, sprängd i bitar. Jag måste tvinga mig bort från någon jag tycker så fruktansvärt mycket om.  Vet inte hur många gånger jag ångrat det jag sa igår. Det är ju inte vad jag vill...... Jag vill ju vara med dig! Är det bättre att få va med dig lite än inte alls? Pendlar mellan att tro att det kanske var bästa lösningen just nu..... till att bara tycka att jag är en idiot som gör så här. Varför stänga ute den som är den som tillfredställer mig på de mest konstiga sätt. Den som är knasig på det mest positiva sätt. Det mesta jag säger just nu kommer bara ut fel.... allt blir bara fel.......

Jag kan inte skriva nåt mer..... blockerad!
-------------------------------------------------------------
Ljusglimtar är i alla fall *Fika med Abi imorrn, *Middag med Malin på ons, *Bada på Holiday club Åre, middag och dans på fredag

Kommentarer
Postat av: Lillsvampen

varm kram till dig

2007-01-15 @ 20:40:32
Postat av: Linnea

Jag tycker det var modigt av dig och helt rätt att skriva bloggen i går. Ge dig inte nu, utan stå på dig. Då kommer du växa i dig själv. Sen kan du sätta dig och skriva positiva och negativa saker om den här mannen, se vad som överväger. Om det är negativa sidor du kan leva med eller om det bara sårar dig. Kram på dig!

Postat av: Andreas

Hej vännen min, du får skriva precis vad du vill och känner. Det är ju dina ord och dina känslor som ska fram. Inte någon annans. Annars vore det inte DIN blogg. Bara tragiskt att det finns såna som inte kan behandla dig så som du förtjänar. Och har dom behandlat dig illa, så får dom stå för det. Du är alldeles för fin på alla sätt och vis för att bli sårad. Saknar dig, hoppas vi ses snart! Varma kramar från mig!

2007-01-16 @ 18:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback