Ja shit liksom

Det här var ju en riktigt rolig helg. Men brukar inte de spontana bli det :)  Kvällen innan bestämdes det. Jag skulle åka till Kramfors, för att få lifta vidare till Ö-vik. Det var ju jättesnällt med tanke på att ingen annan från Östersund skulle dit i lördags. Alla var ju redan där..... SM i dans! Och att åka hela vägen själv kändes ju inte som nån hit :p

Bjöds ju på frukost på lördag morgon i Kramfors. Det tackar jag för! Gott var det och trevligt sällskap... och så klart dansmusik i bakgrunden  ;)  Avfärd mot Ö-vik och Klanghallen. Har aldrig varit på ett SM förut. Men shit vad duktiga alla var..... Var extra kul att se alla kast och trix. Liten tjej och stark kille måste va en bra kombination. Ja efter en hel dag där och lite lite sömn natten innan så var jag inte annat än lite seg. Men efter god middag och en dusch hos en liten kotte var jag tokladdad för att dansa! Shake är ju faktiskt riktigt bra! Tur att de spelar här på hemmaplan till helgen. Tro det eller ej, men jag längtar redan dit.

Via en förfest kom vi äntligen till dansen. Var en hel del folk från Östersund, eftersom de varit och kollat på tävlingen... och några hade tävlat. Men höjdpunkten var ju att få bugga med några tävlingsbuggare. Riktigt riktigt kul!! :D  Sen var det så klart kul att få dansa med werstkustarna. De vet hur man svänger på höfterna de ;)  Har dock haft en och annan lucköppning för vissa :p

Men även om jag var nykter så gjorde jag nog den största blundern av alla... Skäms lite.... När jag skulle ut i en korsning la mig i körfältet där mötande trafik skulle köra... hahah.... Ja tur att nån annan var vaken.. och att det inte kom några bilar där. Så då fick man ju bli lite mobbad, men det gick över!

Sov som en stock nere i kott-källaren innan det var lite mellanlandning i Kramfors igen. Var faktiskt sjukt trött egentligen.. men det kände jag inte förrän efter typ halva vägen. Då var ögonlocken jäkligt tunga... :(   så egentligen skulle jag väl stannat och gått ut eller powernappat lite. Men jag tjurade hem. Och när jag kom till stan kändes det som om det gått jättefort. Och då börjar man ju undra om det egentligen var så att jag halvsov bitvis :p

Väl hemma däckade jag i sängen..... tog en dusch, köpte en pizza och drog till mams och papps. Och efter lite mat kändes det ju riktigt bra! Var ju det första riktiga jag åt på hela dan.... så där vid 19-tiden. Illa alltså :p  Promenixade lite i kvällssolen, hälsade på mormor och avslutade kvällen med en Beck-film. Persbrandt lika snygg som vanligt ;)

Ja .... så det var ju tur jag fick sova till 11 idag i alla fall. Jobbat sen...En bra dag även på jobbet :)

Igår slogs jag av tanken igen.... när jag stog där i solen... med grönt gräs under fötterna... Att shit vilket bra liv man har egentligen!!! Och så är sommaren på väg..... älskar den!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Linnea


Ja gumman, livet är härligt och vi kommer få en sådan supersommar! Vi ska ha många roliga dagar och kvällar tillsammans. Puss på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback