Såna där mjukisrör

Ja mitt i arbetslösheten liksom. Men nu undrar jag hur jag haft tid att jobba heltid. Har saker för mig hela dagarna. Visserligen känns det som om en hel vecka gått åt till att få ihop alla papper till a-kassa, arbetsförmedling, Norge och de tre utbildningar jag sökt. Helt fantastiskt med papperssverige :p Men nu är allt äntligen klart!  Hade förstås hoppats mest på att komma in på skolan för då had ejag varit garanterad mitt drömjobb till nästa sommar. Men nu verkar det ju inte bli så.. så nu har jag ställt in mig på Norge.

Var med i min första buggtävling förra helgen. Shit vad kul det var! Hade ju två grymma supportrar med mig. Jennie och Zickan :)  Bilder finns på deras pixbox.... Så vi shoppade, bodde på hotell, åt frukost med ett helt hockeylag, jag badade skumbad och så åt vi finmiddag i mjukisrör, som för övrigt är ett helt nytt ord för mig. Men ett vädligt bra sådant. Fick ju nästan hockeyrumpa i mina ;) haha
Ja själva tävlingen gick ju kanon! Hade ju inte tränat eller nåt och så gick vi vidare... och vidare... och ända till finalen. Helt grymma vi va ;)

Idag har jag äntligen fått röntga min rygg :D :D  Och en riktigt sån också. Magnetkamera. Så jag fick åka in i en smal liten tunnel. Tur att jag hade med mig Micke P på cd-skiva. Då fick man annat att tänka på. Hela grejen tog bara 30 min och det var skönt. För i papprena jag fått stog det att det kunde ta upp emot 90 min :s   Och när jag då ändå var där passade jag på att lämna en skvätt blod. Jag tillhör ju den där eftertraktade sorten så de blev så glada. Betraktade den där nålen som jag alltid brukar göra.. och konstaterad att den är bra stor... även den här gången :p

Annars tycker jag att livet är skönt. Jag får väl se det som min semester eftersom jag bara varit ledig en vecka på hela året tidigare. Men kan ju inte påstå att det är med gott samvete....  Tur jag får bra lön nu i alla fall, eftersom alla mina semesterdagar kommer betalas ut i pengar. Alltid något :) Höstmörkret borde ju kännas trist.. men jag tycker det är mysigt. Man får anledning att ha tjocka sockar på sig, sitta under fleece och tända en massa ljus! Och så kan man ju lyxa till det ibland om man har nån att mysa lite med.

Tranbärsyoghurt, sån där god macka med grillad kyckling och tacos är annars sånt jag skulle kunna fylla livet med ;)  Ett något internt skämt!  haha

Brorsan har för övrigt fått tag på filmen från Sensation white i år.... den vi var på. FY FAN VAD GRYMT! Fick värsta ståpälsen på armarna! Och så kände man ju ingen en och annan.... Riktigt kul! Såg inte oss,,, men man måste nog spela upp den långsamt i så fall. Är snabba klipp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback