Saknar det meningsfulla

Ja alltså... det är inte kul att vara utan jobb längre. Fram till resan gick det bra för då hade jag ju nåt att se fram emot. Och då var det faktiskt rätt skönt att bara va ledig. Men nu.... nu saknar jag min arbetsplats. Jag saknar de där små liven som behöver saker för att överleva. Jag saknar att få göra något som är meningsfullt. Att se dom bli friska igen, se de lyckliga föräldrarna, lära mig allt jag bara kan av kollegorna.
Har äntligen fått iväg alla papper till Norge. Tog ca 6 veckor att få den norska legitimationen :p   men nu är allt ivägskickat så nu väntar jag bara på att de ska höra av sig. Ska bli spännande att se vad de har att erbjuda. Hoppas ju så klart mest på nåt med spädbarn. Men jag får nog ta det som finns. Det tråkiga är ju att jag inte kan va vart som helst. Har ju inte en helt frisk rygg sen den där skadan i januari, så jag kan ju inte va där det är fysiskt tungt. Och igår fick jag äntligen röntgensvaret också. Visst... var inte kul att läsa, men samtidigt bra att veta vart skadan sitter. Är två kotor som komprimerats :(  och om det går att göra nåt åt det vet jag inte än. Ska bli uppringd av en läkare imorrn och jag ska försöka få henne att fixa en remiss till Åre. Där är de sjukt duktiga! Northwest Orthopedics. Var där med min nacke när jag krockade för en massa år sedan. Fick verkligen hjälp!!

Övrigt då... ja jag kan nog påstå att jag allt fått en liten annan livssyn sen jag kom hem från Cypern. Inget omvälvande men jag märker att jag ser på saker och ting lite annorlunda, på ett bra sätt. Hoppas att det inte försvinner med tiden. För det är den synen jag vill ha... Gör liksom livet så mycket bättre, roliga och lättare!!

Har även kommit på att jag vill göra en tatuering till. Vet vilket motiv jag ska ha och vart den ska sitta. Har bara några varianter att välja mellan än så länge. Men antalet minskar :)

Och tills nästa gång  .... Shanti shanti  (vilket är Hindi och betyder frid och fred, att man ska ta det med ro)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback