Oslo this time

Efter en helt underbar ledig vecka hemma är jag åter i Norge. Tack alla underbara vänner och familj. Fick ju åka på två danser och ha fest och besöka krogen. Dansa av mig :) Umgås med familjen och så min lilla reservfamilj med söt :)

Ja Oslo blev det nu. Helt enligt mina önskemål. Men väl här fick jag se baksidan av bemanningsföretagets lovord. Det låter så himla bra när de värvar en... Väl framme efter en lång resdag mötte jag nåt som skulle kunna likna en camp för 16-åringar som är vana att sova på liggunderlag i en sporthall.. För här hade jag inte kastrull så jag kunde inte laga mat, inget täcke...ostädat men inga städgrejer... äckligt porslin men inget att diska med... skitigt och äckligt helt enkelt. Så här satt jag helt utsvulten och skittrött i detta. Blev bara lessen då jag. Ringde och klagade som fan. Fick städa själv mot betalning och nu har de t.o.m. bytt ut tältsängen till en riktig...

Men nu efter tre dagar känns det i alla fall lite behagligare. Har några att umgås med här och så är det ju mer fart och folk här, även fast jag bor längst ut på en tunnelbanelinje. Men det är jäkligt fint i Oslo!!!! Ser ut mot fjordarna och vattnet :)  Och så kom jag ju in på en kurs precis innan jag åkte hit. Neonatal intensivvård. Det är precis det jag vill syssla med i framtiden så gissa om jag blev glad :D :D  Så nu har jag gott om sidor att läsa igenom då jag inte jobbar. Dagarna räcker knappt till.. och det är ju skönt på ett sätt. Tiden går superfort!!


Så nu är jag trött igen... dags att sova inför en ny arbetsdag. Får gå till och från arbetet nu. Det är skönt!! 40 min x 2 är bra för formen det ;)


Norskar är hurtiga- på en promenadtur var hälften av dom jag mötte hurtiga joggare i gula reflexvästar

Norge är rikt- ni ska se husen. Arkitektritade, panoramafönster, spotbelysning inne som ute, perfekta tomter, inredning som i inredningsmagasin.. Bara ascoolt att gå och kolla på!!


Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback