Adventure!!

Ja igår kväll fick jag sällis och åt skaldjurssallad. Mums vad gott det var! En massa räkor och kräftor :D Tur man känner fler som älskar det!

Sovmorgon idag. Skön säng man har då! Vaknade innan mobilen skulle pipit, och kände mig pigg. Härlig känsla! Städade undan lite, för det blir lätt lite stökigt när man aldrig är hemma. Så nu är det så där fint som jag vill ha det. Kl 11 drog vi iväg till Åre. Niiice..... Har inte varit där på ett tag så lite hade ju hänt. Nybyggen och tält på hela parkeringen. Men till slut hittade vi en plats och gled in på Holiday Club.

Var jäkligt härligt där! Under de tre timmar vi var där infann sig ett viss lugn i kropp och själ. Aromabastu, tre "vanliga" med olika temperaturer, ångbastu, isvak, isrum ( -10 grader), fotbad, ljusterapibastu........ u name it! Testade Kneippbad också. Två separata delar med vatten upp till knäna. På ena sidan 6 grader och på andra 38. Sen ska man gå 5 varv där. Var bra för cirkulationen och trötta pjäxfötter stog det :)  Pirrade bra i fossingarna in på 4:e varvet... coolt! Sen i pooldelen fanns det en del roliga funktioner. Den killigaste var fotmassagen, fast jag inte är särkskilt kittlig. Skönast var ju helt klart bubbelpoolen. Grymt sköööön!! Sen kommer vi då till ett stort avslöjande....... jag har under mina dryga 27 år aldrig åkt vattenrutchbana. Ok, förstår om du skrattar nu  :p  Så efter första åket var jag ju fast. Var skitkul! Fränt med belysningen inuti... och lite läskigt i den kolsvarta delen. Vi var en hel del vuxna "barn" där  ;)  Vet inte hur många åk det blev... men många!

Fikade gott och myste på! En underbar idé :D Tack för sällskapet och att du fick iväg mig på nåt bus!

Nyss ätit med lillebror och påbörjat kvällens tvättande. Även klippt kissens klor, för nu fick jag nog av hennes sylvassa klor på mina ben  :p

Blev rätt seg efter dagens badande, men jag ska ladda om tills ikväll och åka på dans tror jag. Är inte helt 100 än...ska höra om jag får sällskap först :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja de va en himla trevlig dag :D De ska vi ta å göra om nån gång!! Tackar för sällskapet "Mus-Olle" ;)

Postat av: Lillsvampen

Ha en super nice weekend! det ska vi ha! digga mkt hårdrock o samtidigt myselimyspysa... =) livet det!
må gott kära vän!!! =)

2007-01-19 @ 21:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback