Att sova i en orkesterbuss

Ja det var faktiskt en upplevelse. Man ska dock inte ha anlag för klaustrofobi :p  Är inte stora bäddar dom har!! Men gott sov jag, nattad av den lätt gungande bussen. Kom hem sisådär vid 8-snåret i söndags morse. Helnöjd efter en dansmara i Hudik. Ja det blev en dag där i alla fall. Hade inte tänkt åka men så fick jag ett litet infall, bokade tågbiljett och for ner. Hade rekat den där hemresan innan :)  Och förresten löser sig sånt tydligen ändå eftersom jag fick två erbjudanden om sovplats utan att ens försöka. Men jag sa nej till dom... kändes lite konstigt att bara sova med nån så där.

Fredan vill jag nog inte ens prata om. Förutom att jag vart sjukt less på såna som är runt 18 år!! Så otroligt löjlig attityd. Spenderade två timmar i en kö som var så pressad att vi knappt fick luft. En tjej framför mig svimmade. Man tog sig ingenstans... och då menar jag det. Kön stog nästan still... och efter 1 timme stängde de entrédörren för att inte öppna den igen. Så där stog jag med min lilla fåniga lapp till förköp..... som vakten sa var "en garanti för att komma in" när jag lite smått upprört ifrågasatte meningen med förköp om man ändå måste stå i samma kö som alla andra. Så efter dessa två timmar utan luft kom även en liten panikkänsla smygande till mig... fast jag inte brukar ha problem att stå trångt. Kom inte fram... inte bak.... ingenstans. Brandlarmet gick... polisen var förbi....ambulansen kom...... folk skrek för de klämdes så hårt mot staketet.... KAOS!!! Ja till slut lyckades jag i alla fall klämma mig bakåt... och kom ut... *pust*  Gick ner på Plaza istället. Gratis och faktiskt riktigt bra musik ett tag :)  Jäkligt besviken på kvällen!!   Ja se... jag som inte ens ville prata om det :p

Nedräkning till Vemdalen nu! Längtar :) :)  Kommer bli superkul som alltid! Och så kommer ju våran älskade Bonde-Felicia hem. Imorgon gäller det att kolla på tv igen. Onsdagar kl 20 är heligt! Tema är fixat för afterskin och alla börjar verkligen ladda nu. Kommer ju bo i de hyffsat nya stugorna.. var på fest i en sån i våras. De är jäkligt fräscha ;)  Sweeeet!

Slut för idag... Imorrn blir det biobiljett-köp till skräckfilm (me like) och träning med brorsan. Går så jäkla bra med träningen nu. Är så skönt att jag börjar återfå min gamla fina form efter typ ½ år av skadeperiod och en massa tappade muskler.

Livet är faktiskt härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback