1000 saker

.. har hänt sen förra bloggen. Har helt lagt av mig.. men så är det väl. Finns ju annat i livet än blogg. Facebook till exempel :p haha

Ja shit... vad har hänt sen sist. Eller snarare: vad har INTE hänt!! Kan ju ta lite korta drag. La ner Norge för det vart ingen riktig ordning där plus att de helt plötsligt inte skulle betala hela resekostnaden. Då fick det va! Jobbat lite timmar här hemma via Kornboden (skön chef) och så lite timmar på sjukhuset. Pluggat distanskurser hela året. Avslutat en och nu håller jag på med den andra. Är på halvfart i Umeå men det mesta görs via nätet vilket e skönt. Fick göra 2 veckors praktik på förra kursen på Neo i Ume. Shit vad intressant det var!! Minsta bebben vägde drygt 600 gram och jag fick själv va med att ta emot en 900 gramare på operation. Fick även träffa två kompisar där uppe. Var riktigt riktigt roligt :)  Saknat er! Det var intensivvårdskursen det. Nu läser jag en smärtkurs. Den är också väldigt intressant.. inte minst med tanke på att det fortfarande finns de som tror att barn inte kan känna smärta. Har sökt vidareutbildning till Barnsjuksköterska till hösten (också Umeå) och de där två kurserna ingår i den... så nu kommer jag få tillgodoräkna mig dom :) Tänka sig att jag tänkt till lite och planerat.. hehe
Ja.. och sen har jag ju fått nytt jobb från 5 maj... i Sundsvall. Kanske inte vill flytta egentligen men nu har jag fått jobb på den enda avdelning jag verkligen vill jobba på, så då kan man ju inte tacka nej. Hittat boende där... hittills bara 11 kvadrat. Men det är en start! Har även tajmat in så bra så en kompis till mig kommer hyra min lägenhet jag har här i Östersund. Jag menar.... vilket flyt har jag inte haft då!! Känner mig så himla glad att allt gott så himla bra nu på slutet.

Våren är här också och jag letar mc för fullt! Imorgon är en avgörande dag ;) återkommer om det. Och annars så är det ju som det alltid är på våren. Känslorna flyger som små fjärilar. Men det är det som är så härligt!! Att vakna på morgonen och se att solen skiner och man vet att den även värmer. Bara en sån grej gör att det kommer ett litet lyckorus innanför bröstbenet. Eller att komma ut till mina föräldrar och hälsa på den sötaste av kissekatter. Hon e ju för underbart söt! Hon kommer alltid springande när jag är där... jag saknar henne verkligen jättemycket. Men nu är det snart sommar igen, och då brukar hon ju få va där på sommarkollo.

Har haft en riktig krog-period nu ett tag igen. Har haft det riktigt roligt och laddar inför vårens stora fest - Vårforum i Vemdalen. Känner redan nu att det kommer bli sjuuuukt roligt! Gårdagens utekväll var väl inte en av dom som kommer läggas till i protokollet för lyckade :(  Det bara hände... Fan jag vet, det är värsta klyschan. Men det var verkligen så. Och nu har jag sårat en vän... en väldigt speciell sådan. Bra jobbat av mig...... Förstår dig!! Förlåt.. förlåt som fan!

Jahaaa..... nu gick ju liksom luften ur mig... tråkiga saker har ju den effekten på en. Imorgon kanske det blir en avgörande affär i alla fall. Hoppas hoppas!!!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Lars

Är det inte dags att blågga lite om senaste inköpet? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback