With or without you

Andra skoldagen avklarad. Är på introduktionvecka i Umeå. Är rätt skönt att få lite standardföreläsningar som grund innan det kommande året med distansstudier. Men jag längar redan hem.. :p  Hade ju återigen sånt jäkla flyt. Är en tjej från Östersund som läser samma utb så vi kan ju skriva uppsatsen tillsammans. Sjukt bra! För hur lätt skulle det varit att skriva med nån som bor i Kalmar eller dylikt.

Insåg igår när vi presenterade oss i basgrupperna att jag hunnit med sjukt mycket. Var en som kommenterade det och jag jar inte tänkte på det förut.. men jag kände ju att jag rabblade upp mycket i jämförelse med de andra. På mina 2 år som sjuksköterska har jag hunnit jobba på medicinavdelning, prematuren i Östersund, varit i Norge en sväng, jobbat på bemanningsföretag i Östersund, läst 2 distanskurser och nu senast på prematuren i Sundsvall. Och framöver stundar då alltså ett års studier. Så jag måste ju faktiskt klassa mig som en person som faktiskt verkligen gör det jag vill och inte bara pratar om det. Sånt är ju lite stärkande att inse ändå :)

Fick en lunch på barnavdelningen här i Ume idag, med Maria. Min släkting tillika fd arbetskamrat tillika vän! Trevligt och kul att träffa henne. Fick även lite inside information om att ett föräldrarpar hade pratat gott om mig :) kul kul!!

Annars har jag inte mer att tillägga för dagen än att jag älskar klippet nedanför. Rysningar!!!... och kanske är det så....


http://www.youtube.com/watch?v=_Ye8GLPUVsM

Kommentarer
Postat av: Kusin

Vad då taskiga??? Jag sa ju att vi skulle åka till Turkiet ist, men det va ju inte poppis...ju. Vad skulle vi ha gjort då? Dragit lott?? Varför kom inte du med någon bra lösning då? Jag hade gärna sett en sådan lösning. Vet inte om den lösningen du hade, va, att alla skulle åka t Cypern? Men det e ju ingen lösning av problemet, som jag ser det. Jag tycker det är jättetråkigt, att du inte ville åka med oss till Egypten. Hade säkert varit nice. Vi får väl berätta efteråt, hur magsjuka vi blev :-) fniss! Jag hoppas vi kan åka till något gemensamt ställe typ nästa år.....eller så!!! Hoppas du får åka till Cypern med någon.. KRAMIS, KRAMIS

2008-09-12 @ 15:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback