Liten och känslig

Ett fåtal dagar per år känner jag mig så. Det är inte alls ofta och en del kanske inte ens tror att jag kan vara sån eftersom jag oftast e glad och på g liksom. Sen är det väl inte heller så att man visar det för allt och alla heller. På frågan "Hur är det idag?" svarar man ju oftast "Bra" om man vet att den som frågar helst bara vill ha ett "Bra"-svar. Den här dagen är inget hormonellt tjafs heller, så alla killar som tänker "typiskt tjejer" kan på sin höjd få tänka det för sig själva.

Såna här dagar tar allt bara extra hårt. Ord, händelser, omständigheter... Känslorna blir liksom större åt alla möjliga håll, kanske särskillt dom ledsna. Kanske dom här dagarna kommer när bägaren börjar bli full. Jag vet precis vad som fått den att bli så här full den här gången. Nån grej hade jag säkert kunnat gjort nåt åt, men huvudgrejen.. det som gjort att det blev så här fullt så plötsligt snabbt.. det har jag ingen kontroll över. Den där grejen e som jäst. Ni vet det som får allt att jäsa. Vad tar död på jäst förresten? En tanke som slog mig precis i detta nu. Där är svaret jag skulle behöva. Tips någon?

Tack M för att du bland diskhandskar och tårar ändå fick mig att må lite bättre. Såna här dagar behövs nära vänner som inte är rädda att se människan jag är där långt inne - en dag som denna när jag e lite liten och känslig.

                                           

Vissa dagar behöver Nasse sin Puh <3

Kommentarer
Postat av: m

älskade fina vännen klart att ja finns här både i vått o torrt i sorg o i glädje!!!! =)

bland diskhandskar o allt annat :)

stor kram till bästaste du!!!!

2009-01-25 @ 11:11:10
Postat av: Jenny

Kallt vatten.

Kallt vatten tar död på jäst... :D

Postat av: Svar till Jenny

Men tack för tipset!! Ska jobba på att få in lite kallt vatten och kyla jäsprocessen :)

2009-01-28 @ 21:09:48
Postat av: rikard

Om du inte ryggar tillbaka allt för mycket av en förvuxen och smått efterbliven jättebebis ska du få en ärligt menad varm kram.

Du kommer ur det här starkare än förut.

2009-01-31 @ 13:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback