En man

Har ofta svarat att det är en sån jag vill ha när någon undrar vad jag söker. Men vad är det egentligen som gör någon till man? Finns många av manligt kön som är allt annat än manliga och det har ingenting med läggning att göra. Även killar som är gay kan vara väldigt manliga eftersom det enligt mig har mer med deras person att göra.

Har funderat på det här ett tag och kommit fram till några kriterier för att få kallas man:

Självkänsla. Att veta att man har ett värde oavsett vad man presterar eller gör.

Rätt attityd. Den kaxiga går fetbort för mig. Killar som måste kompensera något hos sig själv genom att behöva göra sig större på utsidan än de är på insidan.... nej nej NEJ.

Tillåta alla sorts känslor. Ja en man får gärna vara mänsklig.

Omtanke. Ja det innefattar att vara rädd om sig själv likväl som att ha en omtanke för medmänniskor och våra djur och vackra natur. Skulle kunna lägga in ordet ödmjukhet här också. Både inför andra och inför livet.

Barnasinne. Ja man kan faktiskt bjuda på sig själv utan att bli barnslig, för det är en helt annan sak. Allt i livet behöver inte tas på största allvar.

Kommunikationsskills. Ja en man är inte man om han inte kan prata. Inbundna musslor är inget för mig och jag tycker att en man ska kunna prata om "kvinnliga" ämnen, på samma sätt som jag även tycker att kvinnor allt får prata "manliga". För mig är vänskapen viktig i en relation!

Ärlighet och öppenhet. För ingen människa är tankeläsare och man blir så mycket tryggare när den andra speak their mind!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback