En så bra ledig dag!

Sovmorgon! Det är väl det bästa att få sova tills man vaknar av sig själv. Ingen elak väckning kl 6. Att äta långfrukost är bland det bästa jag vet. Läsa tidningen och äta tills man är helt nöjd och mätt :) Sikken livskvalitet! Mötte upp en tjejkompis på stan och vi fikade och surrade nån timme. Hon är väldigt smart och vis den där tjejen, men behöver även få sina råd till mig tillbaka till sig själv. Ibland blir det så tydligt hur klarsynt man är över andras liv men inte över sitt eget. Men det är väl en av anledningarna till att det är så viktigt med bra och ärliga vänner. Såna som säger till när man börjar sväva ut och behöver hjälp att komma på banan igen. Hon fick mig att tänka till både en och två gånger över saker i mitt liv. Det är nyttigt, ta ett steg tillbaka och reflektera en stund. Efter denna "dagens upplysning" finkammade jag alla butiker i vår galleria på jakt efter två saker. En skön långärmad top och en varm men luftig stickad tröja. Lyckades hitta både och plus två bonussaker som bara slank ner ;) Ska prova igen imorrn och se om det blir en keeper eller retur.

Hem och laga middag. Drog igång Zlips liveskiva och den är bara så sjukt bra. Älskar deras inlevelse och längtar ännu mer tills de är fulltaliga nästa år igen när Melissa är tillbaka. Visst är det jättekul att se henne på lördagarna i tvn. Men tvn är så fyrkantig och har ju inte alls samma underbara personlighet och värme som Mel har. Middagen blev i alla fall väldigt lyckad! Satt där och tänkte för mig själv att jäklar vad lax kan vara gott  :D

Snabbdusch och lite piff och sen iväg på tjejkväll med muffisar, kokostoppar (som tydligen såg ut som toppiga bröst) och sköna skratt och storys :) Vi har nog inte setts sen tidigt i våras så det var härligt att samlas igen. Tror det kan va höstmörkret som lockar fram tjejmysbegäret.

Imorrn väntar ansiktsbehandling. Åååhhh.. det ska bli så skönt!!! :)  Ska även åter igen försöka få tag på en veterinär. Varför ska de ha telefontid mellan 7-8?? *morr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback