Indianer och saknad

Såg ett program ikväll. Ni vet ett sånt där nyttigt som får en att tänka efter, vad är det som är viktigt här i livet. Det handlade om tre svenska familjer som spenderat 3 veckor i olika stammar mitt ute i djungeln. Var så intressant att lyssna på deras insikter om att faktiskt leva i nuet och inte stressa och planera sönder våra liv i sökandet på nåt som man egentligen inte vet vad det är. Tror vi brukar kalla det lycka!
Jag är verkligen ingen människa som är gjord för att leva i ett i-land 2009. Men jag vet ju också att hela min kropp känns skönt mysko när jag hör indian-chant och joik. Även om det inte går att leva som urbefolkning här idag så skulle jag sjukt gärna göra en sån där resa som de där familjerna gjorde. Som en av mammorna sa: "Det var visserligen en fysisk resa, men den största resan var den inre resan". Är en av mina största och äldsta drömmar, att bo med indianer. Min indian bor än så länge inom mig och på min ena skuldra.

Nu var det veckor sen sist.... så nu börjar saknaden komma så sakta. Underbara människor har ju den inverkan på en. Man bara älskar stunderna man träffas, lever på ruset ett tag efteråt och när det lagt sig.. det är då man börjar längta tills nästa gång. Som tur är finns det alltid datum för när denna nästa gång kommer bli. Nedräkning gör ju oftast att det finns lite pirr med i den där saknaden. Idag är det en dag mindre än igår. Gillar det!!

En annan liten nedräkning är mina två pass som jag har kvar här i Sundsvall innan det blir hemresa för en vecka. Vet inte vad jag egentligen längtar efter där hemma. Kanske bara känslan av hemma.

Har även funderat på om folk glömt bort att man faktiskt kan använda en telefon för att ringa till nån. Istället sitter folk och får skrivkramp på msn och sms. Så för att knyta ihop lite med det första jag skrev. Har världen verkligen sjunkit så lågt att vi inte längre kan prata med varandra, än mindre träffas på riktigt!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback