I valet och kvalet

Ja mycket beslut och funderingar har det varit på slutet. Varit både arg, besviken och sånt i omgångar. Vill inte gå in på allt, men energin har sjunkit rejält. Det känns skönt att ha en semester inplanerad i alla fall.

Arbetslös från 31 aug. Känns pissigt för jag ville verkligen jobba där. Men nu har jag tagit lite nya tag i alla fall. Ansökt om norsk legitimation för att kunna jobba där. Har även sökt en vidareutbildning i Sundsvall (på distans). I så fall blir jag barnsjuksköterska om 1 år och då kan dom stoppa upp nåt i arslet på jobbet. Då kommer jag automatiskt gå före vissa på jobbet vad gäller anställning. Så jag tänkte att nu när jag ändå inte har nåt annat planerat kan jag ju läsa på en gång. Annars hade jag tänkt vänta med det till nästa år.

Mc-kortet taget... men ingen mc. Det grämer mig till leda. Vill ju kunna va ute och köra nu. Hade tänkt köpa en för ca 20 000 men efter alls tjat och allas åsikter om att det bara är skitcyklar sitter jag nu med en bunt papper med cyklar på uppåt 40 000......... Det var inte det jag tänkt mig och jag känner mig rätt less på all den tid jag lagt ner för att leta cyklar som ingen annan än jag tycker är bra. Men idag..... nu har jag fått nog. Det är jag som ska köra. Det är min ekonomi det handlar om. Så ska det bli nåt köp i år så är det nåt jag vill ha... och inte vad alla andra tycker jag ska köpa. Punkt!

Ska helt plötsligt va med på en buggtävling om några veckor. Så jag har fixat alla papper, betalningar och sånt idag. Men det är ju en rolig sak :) Hoppas bara att jag kommer hinna träna med min tävlingspartner EN gång innan tävlingen i alla fall ;)  Vore ju som trevligt! Och förhoppningsvis kommer tävlingen, som e i Ö-vik, kombineras med en roadtrip med delar av gänget. Vore grymt kul det!

Så ja gott folk! Vad jag gör om några veckor vet inte ens jag..... men det känns rätt soft. Just nu ska jag njuta av att vara ledig tills det händer nåt. Jobbade ju min sista dag igår....

Kram

Kommentarer
Postat av: malin

Om fyra veckor då jäklar vännen! då ligger vi o solar o dricker goa paraplydrinkar! det du =)
Puss o kramis

2007-08-28 @ 19:13:27
Postat av: Linnea


Det kommer lösa sig till något bra, se till att njuta av den här ledigheten du har nu och bara ta dagen som den kommer, det är du värd! Dessutom kommer vi få en toppenhelg i Övik! Puss hjärtat mitt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback