Alltså

Det här med Facebook..... Skulle ju inte ens va med. Var ju bara ännu en jobbig community som gör att vi spenderar mer och mer tid online.. och mindre IRL. Men ja... joinade i alla fall i tron om att jag kanske skulle kika in nån gång ibland. Hah... who am I kidding :p  Så nu sitter man här fast. Har precis konstaterat att jag spenderat kanske 3 timmar där. Och jag har dessutom haft riktigt roligt. Addat bilder.. vänner och skickat en massa roliga meddelanden. Men å andra sidan. En blåsig, snöig dag som denna var det ju helt ok ändå. Skulle kommit igång och tränat lite igen. Men jag väntar tills imorrn. Vill va säker på att alla baciller är borta! För finns det nån rackare kvar och jag tränar så kan jag ju ge mig f-n på att jag blir sjuk igen. Och det har jag inte tid med.... Hade även kunnat målat klart min tavla, så jag kan börja på en ny. Så jag nån gång kan ha min egna lilla venissage ;)  Har ju min coach vägg i vägg!

Längtar tills imorgon för då ska jag äntligen få lite närmare besked om Norge. Men jag har önskat att börja 5 dec så nu håller jag tummarna. Ska bli spännande!! Och det är precis vad jag behöver. Nåt nytt att sätta tänderna i :)  Visst.. jag städar några timmar om dan för att hålla mig lite sysselsatt och kör lite ljusvisningar. Men det kräver ju ingen större hjärnverksamhet. Sjuksköterska e nåt helt annat! Längtar tillbaka och längtar ännu mer tills jag uppfyllt mitt närmsta mål. Kursen i vår.... arbeta mig igenom sommaren... för sen ska jag in på skola. Ett år till, vart det nu må bli, för att bli barnsjuksköterska och äntligen få en välförtjänt, fast, tjänst på Prematuren :D :D    Det här måste ju ändå va den största fördelen med mitt yrke. Jag kan jobba vart jag vill i hela världen.. så länge jag hanterar språket något så när. Och skulle jag lessna finns det en uppsjö vidareutbildningar. Ambulans, röntgen, operation, intensiven distrikt, barnmorska....... u name it. Alla dessa är bara 1-1½ år långa utbildningar. Kanske hinner plöja igenom allt ;) hahaha

Nä... nu ska jag lyfta arslet från stolen :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback