Känslor utan gränser

På sista tiden.... låt oss säga de sista månaderna.. har jag haft tusen och en känslor. Kan ju låta förvirrande och det skulle det varit för den gamla jag. Men för den nya jag är det inte alls speciellt krångligt. Hur jag gör... jag släpper dom fria. Det som känns får kännas i fred, utan att min hjärna ska lägga sig i och styra och ställa. Tänka, analysera, grubbla, planera... u name it. Och faktiskt. Den nya strategin fungerar väldigt bra. Det är ett skönt flow i mitt liv och jag lyssnar på min inre känsla, utan att säga emot den. Det är härligt!! Prova om du inte redan gjort det

Har åkt på årets första sjukdagar. En förkylning! Men den var väntad och inte särskillt lessen är jag för det. Har inget jobb att passa och sen finns det många fina knep och knåp. Nässpray, den röda solhatten, håning (helt enligt Nalle Puh), varma tofflor på fötterna och sen är ju livet faktiskt helt ok ändå. Mycket sitter i huvudet (ja nu pratar vi inte om förkylningen) ... tankar på att jag inte e så sjuk. Gud vad man kan lura sig själv genom att intala sig att man faktiskt mår rätt bra.. haha.  Får i alla fall en massa saker gjorda här hemma. Ni vet de där sakerna man tänkt göra när man får tid nån gång.. och nu har jag tid. Så igår fick kabelhärvan vid datorn se sitt slut. Efter jobb med borrmaskin, skruvar och div annat så är jag nöjd!

Hade en resa planerad.. men det slutade då tydligen med att de tre andra bokade utan mig. Taskigt? Ja det skulle jag vilja påstå. Visste inte att det var så man gjorde om man var oöverens om resemålet. Fortsätter kika på det i alla fall. Finns väl säket nån annan som skulle kunna tänka sig en vecka i solen. Fick även en invitation till Holland häromdagen. Det var en kul överraskning. De flesta som är här inne och gluttar vet nog vem som kan ha skickat den ;)  Och jag kan ju bara säga att om solsemestern skulle skita sig skulle några dagar i Holland väga upp det rätt bra!

Musik är mitt liv! Att dra igång spelaren på random med ALLA låtar inlagda kan verkligen ta en på en nostagitripp full med olika känslor. Låtar som påminner en om olika saker... olika personer.. olika händelser. Vissa låtar kan få mig att befinna mig precis där det hända.. som om det vore igår. Det är rätt häftigt! På så sätt kan jag styra känsloläget..... bara att sätta på rätt låt. Låtar med Staind kastade mig nyss ca 7 år bakåt i tiden........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback