Mitt slut på 2008

Efter 10 timmar på resande fot var jag framme i Bodö. Tog taxi direkt till sjukhuset och barnavdelningen där jag skulle jobba kommande vecka. Gick direkt på ett pass fram till 23 då jag lärde mig typ allt på avdelningen. Det kallar jag snabb inskolning. Men väldigt trevlig personal som det då brukar vara i Norge. Dag 2, självaste julafton. Sov till 11... åh vad skönt det var. Vaknade och såg att jag hade 8 sms! Fattade inget förrän jag läste första. God jul. Just ja. Julafton. Det ville jag ju helt förtränga. Själv i Bodö på denna älskade högtid. Jag som älskar jul. Men jag tröstade mig med dollartecken i ögonen.. och att jag fick sammanlagt 33 mess! Nytt pass på jobbet. Var lugnt. Hade bara en liten nyopererad tjej med en trevlig pappa som gillade att prata motorcykel. Åt mat i stora mängder. Norsk mat och min matlåda. Medisterkaka, ribbe, pinnekött, riskrem och en massa annat gott. Och så min lilla matlåda med lax och grönsaker. Fick även en julklapp av en gammal dam som jobbar hårt kring jul för att ge mat till utsatta människor och som samlar julklappar till barnen på sjukhuset. Och då hade hon också en symbolisk grej till all personal. Jag blev ju lika glad som ett litet barn, över att jag fick EN julklapp i alla fall. Längtar tills jag får komma hem och få lite andra från min familj.

En jäkla blåst är vad det e här. Jag ska aldrig mer klaga över att det e blåsigt i Östersund. Eller ja.. kanske nån gång men då ska det banne mig blåsa. Här blåser det hela tiden.. och mycket. Ligger ju alldeles vid havet det här, där golfströmmen kommer in. Så det e ju rätt varmt, men när det piskar hagel och regn vertikalt är det inte så charmigt längre..haha.

Dag 3. Ett barn igen, men en mindre och hostigare. Stackaren. Men lite bättre blev han idag i alla fall. Var rastlös när jag kom hem. Är ju van att träna en massa, Tränade visserligen i mitt norska hem igår men det blir inte samma sak. Tog en rejäl promenad efter jobbet. Det var skönt! Fick ett litet snabbt fyrverkeri utanför fönstret bara så där på kvällen. Fint!! Jag som älskar fyrverkerier!

Nästa dag. Fick äntligen ett pass på prematuren. Vilken fröjd!!! Fick ta hand om tvillingar som fick se dagens ljus 6 veckor för tidigt. De mådde bara bra och njöt som en prins och prinsessa. Efter det tog jag en tur till centrum. Inte mycket att skryta med. Men rea och mycket folk förgyllde tillvaron. Och så hittade jag en skitsnygg topp. Den ska användas på en dans framöver. Tror förresten inte folk förstår det här med ensamheten i att jobba så här när man inte gjort nåt sånt själv. Helt ensam, okänd stad, nya människor, ny avdelning, annat språk. Fritiden man har suger i alla fall!
Ja veckan gick rätt fort och jag fick äntligen åka hem. Var lika skönt som alltid att komma hem. Me love! Träffa vänner och familj.. och lagom till nyårsafton och allt. Den dagen firades med bröllop och fest. Vilket avslut på 2008  :)
Så 2009 ska inledas med att vänta på min lön... hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback