Fångad i lyx

Nyss sett ett avsnitt av lyxfällan. Måste säga att jag verkligen kände med killen i kvällens program. I vissa känner man bara att det är helt galna människor som är med men han ikväll gjorde så en liten tycka-synd-om-känsla infann sig. Hans dåliga självförtroende gjorde att han trodde han var tvungen att köpa uppmärksamhet och vänner. Men vilka dåliga sk "vänner" han hade som bara utnyttjade honom. Skitdåliga!!! Men vet att det finns många såna tyvärr..... Fel å bara betala lite bensin när han är snäll och skjutsar eller bjuda igen på krogen. Nä vissa passar verkligen på att ta allt dom får. Fy skämmes!! Hemsk ond cirkel med sms-lån (och hur kan folk som jobbar med sånt där sova gott om nätterna!?) och att hela tiden måste ha det senaste inom prylar och kläder. Fick mig att tänka på en sann story jag hörde om några stockholmare som åkt upp till Åre. De köpte de dyraste och finaste skidkläderna och pjäxorna, men inga skidor, för de skulle bara vara på after-skin och glänsa. Men halllåååå... reality check!!
Visst.. jag tycker så klart också att det är kul att bjuda mina vänner på något men det händer inte allt för ofta, just för att det inte öser ner pengar i mitt liv. Har ju inte valt mitt yrke för pengarna som ni förstår. Sjuksköterska = skitlön! Det suger ju egentligen att vi får så lite betalt för det jäkla ansvar vi har. Förutom att vara sjuksköterska ska vi dessutom vara tyå nån arbetsledare gentemot undersköterskorna och hålla koll på precis ALLT åt doktorerna. För det är ju vi som ska sitta där på ronden och ha all viktig information om patienten och det tillsammans med provsvar och sånt ska ligga till grund för läkarens bedömning! Jisses.. vi borde ha minst 10 000 mer i månaden. Nu blev det här en heeeelt annan debatt, en uttjatad som aldrig verkar leda nånstans egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback