Ett hem som känns som hemma är skönt att komma hem till!

Vilken underbar första lediga dag på hemmaplan igen. Tvättade undan lite tvätt från Sundsvallsdagarna. Småstädade lite och njöt av mitt härliga hem!! Sen åkte jag och lillebror och åt middag ihop. Souvlakin smakade njam njam och vi surrade om en massa roligt. Var ett tag sen vi sågs så jag bubblade lite väl mycket tyckte min bror ;) Men sen fick han också en syl i vädret.

Halloween.. nä det är inte riktigt min grej det här med att klä ut sig och sen ut och supa på nån krog, så jag bestämde mig för en lugn och skön hemmakväll. Blev lite jobb i garderoben på Storsjöteatern men det är bara roligt att träffa folk. Så fort vi hängt in jackorna kilade jag ner till kontoret och bänkade mig framför SVT1 och dansbandskampen. Zekes överraskade och även jämtlandskillarna skötte sig fint. Satt även och studsade och klappade händerna till Melissas gymt proffsiga och ärliga feedbacks till banden. Älska!
Det slog mig senare nu i kväll vad den här helgen egentligen är till för. Hade jag helt glömt bort! Så jag skänkte min mormor en extra tanke. Ska besöka hennes grav imorgon istället....

Imorrn blir det storhandling för att fylla upp kylen igen. Den ekar tomt men inkasserade lite cash idag så det ska bli härligt att gå runt på Ica och lägga en massa smakigheter i korgen. Sen blir det middag ute hos mina föräldrar. Saknar min katt så mycket så henne ska jag överösa med pussar och bus. Ska även passa på att ta en riktig långpromenad i den sköna lantluften. Tror de lovat fint väder imorgon!

Ser fram emot

- turen ner till Strängnäs och Danskampen live på plats
- kryssning i december
- träffa en speciell person
- lön (och a-kasseutbetalningen... men den har jag räknat med att vänta på)

Känner hopp och glädje!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback